Pàgines

dimarts, 6 de gener del 2009

Esmorzar de Reis a casa la iaia Maria

El dia de Reis ens trobem tots  a casa la iaia Maria per esmorzar i obrir els regals que han deixat els Reis als més petits. 
La iaia prepara xocolata desfeta i jo m'encarrego de portar la nata i la coca. Les meves germanes prou feina tenen amb els seus fills que estan mooooolt emocionats i esverats. 
Ahir vaig deixar la coca preparada i a punt de tallar-la a trossets per sucar-la a la xocolata.
És la coca amb la fòrmula de sempre que només té un parell de "truquis" perquè surti estupenda.

Els ingredients són:
un iogurt de llimona
3 ous
dos mides de l'envàs del iogurt plenes de sucre
tres mides de farina
un sobre de llevat Royal
1/2 mida d'oli d'oliva

Es barregen els ingredients i es posa la pasta en un o varis motlles previament untats amb una mica de mantega i lleugerament enfarinats (si són de silicona no cal).  Es posa a coure al form a uns 180º, vigilant. El temps varia segons el tamany del motlle. Per comprovar si és cuit, punjar la coca o madalena amb un palet de "brochette"; si surt sec ja està.

 1er truqui :                       
tamitzar la farina 


                  2on truqui:
          Separar les clares d'ou i 
        muntar-les a punt de neu 


Incorporarles a la barreja de la masa al final, amb molt de compte de que no "baixin".
El resultat ha estat aquest i els pinyons estan dedicats a la Mireia (5 anys)que li "encanten". L'hem portat a taula talladeta, a punt de sucar.















... i després, ... "oh, mira que m'han portat !!!!"