Pàgines

dimarts, 27 de desembre del 2011

Elaboració canelons

Aquest any, per Sant Esteve, he tornat a fer canelons. Com mana la tradició. Em feia una mica de mandra però un cop començada la feina aviat em vaig animar i el resultat va compensar l'esforç.
Per fer el farcit , el dia abans, vaig rostir les carns (pollastre, badella i porc) amb una mica d'oli, un parell d'alls, una fulla de llaurer i un raig de vi. Després, un cop picades les carns junt amb ou dur per amorosir la pasta, les vaig afegir a un sofregit de ceba picada molt fineta i una mica de bexamel espesa per lligar-ho tot.
Recordo que la meva mare utilitzava un drap de fil per estendre les places de pasta un cop bullides. Jo les estenc sobre paper absorbent de cuina. La funcionalitat és la mateixa però no cal rentar i planxar.
Un cop cargolats els canelons cal anar-los col.locant a la safata pel forn, previament untada amb una mica de mantega. Si es posen de manera que el doblec quedi a la part de dalt es mantenen sencers a l'hora de servir.
Per sobre bexamel i formatge ratllat i al forn a gratinar.